این آموزش یک نمای کلی از مفاهیم اولیه زبان برنامه نویسی C را به شما ارائه می دهد.

ما به تاریخچه زبان، چرایی و مکان استفاده از آن، فرآیند کامپایل و برخی از مفاهیم بسیار اساسی برنامه نویسی که در اکثر زبان های برنامه نویسی رایج رایج است می پردازیم.

این یک راهنمای کامل برای زبان نیست، بلکه درک سطح بالایی از مفاهیم و ایده های مهم C را به عنوان یک مبتدی مطلق برای کدنویسی به شما می دهد.

هر زبان نحو خاص خود را دارد و روش‌های خاصی برای انجام کارها دارد، اما مفاهیمی که در اینجا به آنها پرداخته می‌شود مشترک هستند و برای همه زبان‌های برنامه‌نویسی به کار می‌روند.

داشتن درک درستی از نحوه کار کردن چیزها و این مفاهیم جهانی می تواند شما را در مسیر برنامه نویسی خود به مسیر طولانی برساند. یادگیری یک فناوری جدید را در دراز مدت آسان تر می کند.

ما به شدت به هر کسی که می‌خواهد در علم کامپیوتر و برنامه‌نویسی بدون توجه به سطح تجربه‌شان یادگیری عمیق‌تری داشته باشد، بهترین دوره آموزش سی شارپ توصیه می‌کنیم.

C در کجا استفاده می شود؟

تعداد زیادی کد C در دستگاه ها، محصولات و ابزارهایی وجود دارد که میلیاردها نفر از ما در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می کنیم. این کد همه چیز را از ابرکامپیوترهای جهان گرفته تا کوچکترین گجت ها را تامین می کند.

کد C باعث می شود سیستم های تعبیه شده و انواع دستگاه های هوشمند کار کنند. برخی از نمونه ها لوازم خانگی مانند یخچال، تلویزیون، قهوه ساز، پخش کننده دی وی دی و دوربین های دیجیتال هستند.

ردیاب تناسب اندام و ساعت هوشمند شما؟ توسط C. سیستم ردیابی GPS در ماشین شما و حتی کنترل کننده های چراغ راهنمایی؟ درست حدس زدید - C. و نمونه‌های زیادی از سیستم‌های تعبیه‌شده مورد استفاده در صنایع صنعتی، پزشکی، روباتیک و خودروسازی وجود دارد که با کد C اجرا می‌شوند.

حوزه دیگری که در آن C به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم های عامل و توسعه هسته است. علاوه بر یونیکس که این زبان برای آن ساخته شده است، سایر سیستم عامل های اصلی و محبوب تا حدی به زبان C کدگذاری شده اند.

هسته مایکروسافت ویندوز بیشتر به زبان C نوشته شده است و هسته لینوکس نیز همینطور است. اکثر ابررایانه ها از لینوکس پشتیبانی می کنند و اکثر سرورهای اینترنتی نیز همینطور هستند. این بدان معناست که C بخش بزرگی از اینترنت را تامین می کند.

لینوکس همچنین به دستگاه‌های اندرویدی قدرت می‌دهد، بنابراین کد C نه تنها باعث کارکرد ابر رایانه‌ها و رایانه‌های شخصی، بلکه تلفن‌های هوشمند نیز می‌شود. حتی OSX تا حدی به زبان C کدگذاری شده است، که باعث می‌شود رایانه‌های مک نیز روی C اجرا شوند.

C همچنین برای توسعه برنامه های دسکتاپ و رابط کاربری گرافیکی (رابط کاربری گرافیکی) محبوب است. اکثر برنامه های Abode که برای ویرایش ویدئو و عکس و طراحی گرافیکی استفاده می کنیم (مانند Photoshop، Adobe illustrator و Adobe Premiere) با C یا جانشین آن، C++ کدگذاری می شوند.

کامپایلرها، مفسرها و اسمبلرها برای زبان های مختلف با C طراحی و ساخته می شوند – در واقع اینها برخی از رایج ترین کاربردهای این زبان هستند.

بسیاری از مرورگرها و برنامه‌های افزودنی آن‌ها مانند Google Chromium و سیستم فایل Google با C ساخته شده‌اند. توسعه دهندگان همچنین اغلب از C در طراحی پایگاه داده استفاده می کنند (MySql و Oracle دو تا از محبوب ترین سیستم های پایگاه داده ساخته شده در C هستند)، و گرافیک پیشرفته را در بسیاری از بازی های رایانه ای تقویت می کند.

از این نمای کلی، می‌توانیم ببینیم که C و C++ مشتق شده آن، بخش بزرگی از اینترنت و جهان را به طور کلی اداره می‌کنند. بسیاری از دستگاه‌ها و فناوری‌هایی که در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنیم به زبان C نوشته شده‌اند یا به آن وابسته هستند.