شما محصولی دارید، بی‌وقفه روی برندسازی خود کار کرده‌اید، حتی ممکن است بازار هدف ایده‌آل خود را شناسایی کرده باشید و شروع به طراحی کمپین‌های تبلیغاتی قاتل کرده باشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سرعت یک وب‌سایت یا نمونه اولیه فروشگاه برنامه را ایجاد کنید. کدام قسمت آسان است، درست است؟

خوب، متأسفانه، به این سادگی نیست. تجارت الکترونیک در دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است، همانطور که دستگاه هایی که برای تعامل دیجیتالی استفاده می کنیم و اتکای ما به انواع دستگاه های خاص تغییر کرده است. این منجر به تغییرات زیادی در انتظارات مشتری در مورد خرید آنلاین شده است، نه تنها از نظر قابلیت استفاده از سایت یا برنامه، بلکه در مورد امنیت، پاسخگویی و اعتبار.

اساساً، تنها راهی که محصول شما می‌تواند موفقیتی را که فکر می‌کنید سزاوار آن است ببیند این است که یک وب‌سایت یا اپلیکیشن تجارت الکترونیک با رابط کاربری در سطح جهانی و پتانسیل تبدیل بی‌نظیر طراحی کنید. بدون این، حتی با یک محصول فوق العاده و بهترین اراده در جهان، ممکن است متوجه شوید که راه اندازی محصول شما به جای بلند شدن با صدای بلند، با ناله فرود می آید.

بنابراین، چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که طراحی تجارت الکترونیک شما آنچه را که نیاز دارد انجام می‌دهد و تمام آن UI و بهترین شیوه‌های طراحی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ در اینجا آنچه باید در مورد طراحی وب و برنامه تجارت الکترونیک بدانید، با چند نکته مفید برای تکمیل ویترین فروشگاه خود در طول مسیر آورده شده است.

خرید پک آموزش برنامه نویسی اندروید

بازگشت به اصول اولیه: طراحی وب تجارت الکترونیک چیست؟

به زبان ساده، طراحی اپلیکیشن و طراحی وب تجارت الکترونیک، طراحی ویترین مغازه های دیجیتال برای فروش محصولات به مشتریان است. با این حال، بیشتر از آن، در نظر گرفتن اینکه چگونه مشتریان شما با سایت یا برنامه شما تعامل خواهند داشت، و چگونه قصد دارید آنها را از نقطه A به نقطه B (در نظر گرفتن تبدیل) برسانید. اما چرا طراحی قوی برای موفقیت محصول شما بسیار مهم است؟

براستی می توان از تبلت برای طراحی سایت استفاده کرد: نکات مهم در خرید تبلت را اینجا بخوانید.

چگونه طراحی وب سایت بر تجارت الکترونیک تاثیر می گذارد؟

اگر وب سایت یا برنامه شما بد طراحی شده باشد، به محض اینکه آن را در دست مشتریان احتمالی خود قرار دهید، به زودی در مورد آن خواهید فهمید. از جعبه‌های نوری مزاحم گرفته تا سفرهای کاربر مبهم و پرزحمت، دام‌های بی‌شماری وجود دارد که باید هنگام طراحی رابط تجارت الکترونیکی خود از آنها چشم پوشی کنید. نرخ پرش ممکن است تنها مشکل شما نباشد، اگر طراحی شما کاربرپسند و شهودی نباشد، می‌توانید خود را در برابر بسیاری از مسائل باز کنید.

همچنین بخوانید: طراحی سایت در رشت، طراحی سایت در گیلان 

طراحی وب و قابلیت مشاهده جستجو

ممکن است فکر نکنید، اما عملکرد سایت شما چقدر می تواند تأثیر مستقیمی بر دیده شدن سایت شما در موتورهای جستجو داشته باشد. برای مثال، اگر سایت شما حاوی کوهی از دارایی های سنگین است که بارگذاری آنها یک عمر طول می کشد، یا اگر لینک هایی دارید که خراب شده اند و کاربر را به جایی نمی برند، این فقط کاربران شما نیستند که آسیب می بینند. موتورهای جستجو از ربات‌های خزنده برای پیمایش در سایت شما استفاده می‌کنند تا بفهمند که در مورد چه چیزی است، اگر آنها در جستجوی سایت تجارت الکترونیک شما مشکل دارند، احتمالاً تأثیر زیادی بر پتانسیل ترافیک و دید ارگانیک خود خواهید دید.

طراحی وب سایت و نرخ تبدیل

مطمئناً، ممکن است بتوانید با کپی تبلیغاتی جذاب، پست‌های اجتماعی هوشمند، یا یک استراتژی سئو قوی، تأثیر بسیار زیادی بر نرخ تبدیل‌تان داشته باشید، مردم را از راه دور نگه دارید. هنگامی که مشتریانی در محل دارید، باید تا حد ممکن کاری کنید که آنها بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، و این لزوماً محصولات یا خدمات شما در هر موردی نخواهد بود.

طراحی وب و تصویر برند

انتظار نداشته باشید که تجربه یک کاربر با یک وب سایت بد طراحی شده پس از بازگشت از سایت شما به پایان برسد، ممکن است به برند خود نیز آسیب جدی وارد کنید. کاربران را به اندازه کافی ناامید کنید و انتظار نداشته باشید که آنها برگردند... هر چند ممکن است در اینجا متوقف نشود. احتمالاً باید برای یک یا دو بررسی بد در Trustpilot یا حتی یک پست رسانه اجتماعی که طراحی نامطلوب شما را توصیف می کند آماده باشید. به دست آوردن کاربران جدید جام مقدس رشد برای برند شما است و کاربران تنها یک بار می توانند سایت شما را برای اولین بار ببینند.